duminică, 23 mai 2010

Noaptea Muzeelor

Nu m-as declara un mare fan al muzeelor insa am constatat ca ai ce vizita in Bucuresti, mai ales cu ocazia Noptii Muzeelor.
Prima oprire am facut-o la Muzeul National de Geologie. Miros de vechi, exponate cam “imbatranite” DAR... bine structurat, inteligent prezentat, angajati jos palaria. Cu ce am plecat: sentimentul ca daca s-ar investi mai mult ar iesi o chestie chiar meseriasa, apreciind dupa imaginatia celor ce se straduiesc sa-l intretina.
Parere: locul ideal pentru a-i plimba pe cei mici.

Am traversat strada si am dat o tura si pe la Muzeul Taranului Roman www.muzeultaranuluiroman.ro . Aici am dat de o expozitie cu cladirile istorice din Bucuresti aflate in paragina. Interesante poze. Sper ca o sa aiba si un oarecare efect. Am trecut si pe la “Pictura taraneasca din China” si “Oameni si locuri – Mexic” (la cea din urma fotografiatul interzis).
Parere: lipsa animatiei din interior compensata pe deplin de atmosfera din pub-ul din curtea muzeului.




Am luat-o la pas pe Calea Victoriei si ne-am oprit la Muzeul National “George Enescu” www.georgeenescu.ro . Am nimerit in timpul reprezentatiei corului Nihil sine Deo. Dupa reactia publicului, recitatlul a iesit foarte bine. Bisuri dupa bisuri, aplauze torentiale, zambete pana la urechi. Muzeul in sine destul de micut, dar frumos aranjat (casa memoriala era inchisa).
Parere: cladirea este cu adevarat deosebita. Muzeul merita vizitat chit ca doar pentru arhitectura.



O plimbare scurta ne-a purtat catre Muzeul National al Literaturii Romane. Ceva mai modern, ecrane cu touchscreen, muzica, interesant mod de a prezenta unele exponate prin arhivarea lor in sertare cu acces liber. Plin, mai ales datorita proiectiei “Eu cand vreau sa fluier, fluier”.
Parere: interesant de vazut cum sunt puse in valoare exponatele.



Ultima oprire am facut-o la Muzeul National de Arta al Romaniei www.mnar.arts.ro . Coada imensa nu ne-a facut sa ne razgandim si bine am facut. Foarte interesante camerele. Mult mai mare decat ne asteptam. Fotografiatul permis contra unei sume de 50 de RON.
Parere: trebuie rezervate minim 2 ore pentru vizitarea lui in conditii de viteza maxima. Clar merita vazut.



Concluzia: reusita editia de anul asta. Cred ca prezenta a fost peste asteptari. Poate unele dintre muzee le voi revedea inainte de editia de anul viitor.
Detalii: www.noapteamuzeelor.ro

6 comentarii:

Khaotic Kittie spunea...

Nice. Reusit fotoreportajul, mai ales in noua formula (cu cuvinte). Imi plac culorile si biletele-colaj. :) Cat despre noapte clar a meritat sa fie facuta alba (si lata), mi-a placut mult atmosfera, cat si multimea aia de curiosi insomniaci. :)

So... la anul, acelasi loc, aceeasi ora. ;)

Lupum Singuraticum spunea...

Thanks Kittie. Yup, acelasi loc dar poate alta ora sa nu ne mai prinda dimineata ratacind pe strazi sau alergand prin Muzeul de Arta :0).
Si poate data viitoare si cu blitz :0).

Tavi spunea...

Frumos.
Foto, text, tot :)

Si mie imi plac biletele-colaj

Lupum Singuraticum spunea...

Multam' de aprecieri taticule :0)

Unknown spunea...

Frumos articolul! :)

Lupum Singuraticum spunea...

Mersi. Frumos si redesign-ul blogului vostru. Flower power! :0)